Friska ögon

Har varit på ny undersökning inför eventuell ögonoperation och nu har jag hör och häpna inte keratokonus längre. Läkaren trodde inte riktigt på min teori om att hornhinnan kan förändras av oansvarigt linsbärande, men vad är väl en läkares kunskaper i jämförelse med mina? Nåväl, ögonen är friska och det är ju fint. Hornhinnan var inte heller tunn enligt honom, den var tom lite tjockare (!) än det som anses "normalt". Blev dock inget lasrande i mina ögon - fortfarande mina stora pupiller som ställer till det. Däremot föreslog han något som heter ICL, vilket innebär att man opererar in en extra lins i ögat, tåls att tänkas på. Har i alla fall bokat in en tid med kirurg för att kolla om det går att genomföra... Under tiden får jag googla vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0