Forskning

Jag har börjat forska om syn... ja, det är faktiskt intressant. Ni som känner mig vet att jag är närsynt som en bofink. Det hela började med att jag beställde tid hos Koskelas ögonklinik och därmed fick veta att jag inte var lämplig kandidat till ögonoperation pga för stora pupiller (hör och häpna! ansågs för övrigt vara vackert under Antiken:) hjälper ej mig...) och för att jag hade för tunn hornhinna. Nåväl, tog in detta besked, men efter några dagar och en del googlande var jag tvungen att ringa och fråga om innehållet i min journal hos Koskela. Där kunde hon i receptionen se att det stod kc1 angående min hornhinna. Hmm... google igen.... landade på amerikanska sidor där jag kunde tolka att det rörde sig om en ögonsjukdom som gör att hornhinnan kröker sig (keratokonus). Intressant var dock att om man bär linser länge och slarvar med rekommendationerna för användning så kan hornhinnan ändra form och likna denna ögonsjukdom. Slutar man använda linser kan hornhinnan däremot återgå till sin normala form. Sehr interessant... Har därför påbörjat projekt "bara använda glasögon" i några veckor. Får se var det slutar... har inte forskat klart :) Sambon tycker att det har börjat gå till överdrift när jag googlar halva nätterna, men vaddå - den som söker den finner eller?

Kommentarer
Postat av: Milla

Du?????

Slarvar med linserna?????

Kan jag inte tänka mig ;)

Väntar med spänning på uppföljningen i forskningen.

2011-07-25 @ 01:42:49
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0