Intelligenta samtal

Nu har jobbet börjat igen, och därmed har jag fått träffa alla mina trevliga kollegor igen. Här om dagen när vi satt och åt lunch föll vi in i en högst intelligent diskussion. Varför bär man som gravid barnet just på magen? Vem bestämde att det skulle vara så? Var annars skulle man bära det? Varför inte på ryggen? Man är ju van att bära ryggsäck där, hade ju varit en perfekt lösning. "Åh, det är så vackert med gravida kvinnor! Vilken fin gravidrygg du har! En riktigt välformad puckelrygg". Dromedarform - ett barn, kamel - tvillingar. Uppfriskande tanke.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha,ha....smart tanke....men jag vet varför...Det är för att vi INTE ska kunna diska de 3 sista månaderna...så vi slipper det...åtminstone en gång utav tio...:) Märks det att vi inte har diskmaskin i huset?? ;)

2011-08-24 @ 14:49:57
Postat av: Anne Zedig

Du har inte uppdaterat din blogg på länge...Eller du kanske vet det...:D

2011-09-20 @ 10:40:59
Postat av: Viktoria

Hmmm, blir det inte svårt när man sak ligga eller sitta då? Om man har barnet på ryggen menar jag. Lite taskig balans kanske man också får...:-)

/Viktoria

2011-11-17 @ 08:21:58
URL: http://onmymindjustnow.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0